petek, 1. oktober 2021

Štrudlšmorn ali kaj storiti z ostanki kruha?

Gotovo se vam kdaj zgodi, da vam ostaja kruh, mogoče že tak malce star in suh, v pečici pa že diši po svežem kruhu.

Pri nas star kruh že od nekdaj uporabljamo za šmorn.
Pravzaprav do dvajsetega leta sploh nisem vedela, da se šmorn dela iz moke, ker pri nas ga je mama vedno delala iz starega kruha in še vedno trdim, da je ta iz kruha pravzaprav veliko boljši kot original. 

Kako se ga naredi?

Jaz količine odmerim na oko, tako da so napisane količine približne, bolj je pomembno, da gledate konsistenco, ki naj bo homogeno mokra. Torej, ne premalo tekočine, da kruh ne ostane suh, in ne toliko, da bi tekočina stala na vrhu.

Za pol kile kruha potrebujemo:
Pol litra mleka (jaz tu uporabljam kar rastlinsko)
3 jajca ali 3 žlice chia semen (ki jih namočite, da dobijo konsistenco jajca)
nekaj žlic sladkorja, par koščkov masla ali dve žlici kokosovega olja.

V večjo posodo na manjše koščke narežemo ali nadrobimo kruh.
Dodam vse preostale sestavine in dobro premešamo.
Pustimo da se kruh dobro napije tekočine. Če je presuho dodamo še malo mleka.

Pri nas šmorn običajno jemo za zajtrk, zato masa čez noč počaka v hladilniku, zjutraj pa jo svežo spečemo na ponvi, kot običajen šmorn. Pečemo na malo masla, vmes enkrat obrnemo.

Ker so vse sestavine razen jajc že toplotno obdelane, ni potrebno da se prav dolgo peče. Toliko da jajca zakrknejo in da se naredi skorjica po vrhu. 
Ponudite z žlico lešnikovega namaza, javorjevega sirupa ali marmelade.

ŠMORN WITH A TWIST: ŠTRUDLŠMORN

Ko sem včeraj gledala kruh, ki sicer ni bil star, se mi pa ni najbolje posrečil, pa sem dobila idejo, da bi ga, namesto običajnega šmorna, še malce izboljšala.

Namesto da bi šmorn spekla na ponvi, sem maso razporedila na namaščen pekač, čez pa sem naribala 5 jabolk, potresla s cimetom in sladkorjem in izboljšala še z nekaj koščki masla.

Pekla sem ga v pečici približno 20 minut na 200 stopinjah.

Odličen zajtrk, ali sladica.

Kruha pa ne bomo stran metal!






 

4 komentarji:

  1. Ma, super! Sicer gre naš star kruh k maminim kokoškam, ma bom vseeno poskusila naredit en dan. Hvala.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mi včasih za šmorn kar kupimo en dan star kruh v trgovini, če nimamo svojega na zalogi. :)

      Izbriši

Dej mi kej lepega povej... :)
Žaljivi in nesramni komentarji bodo izbrisani.