četrtek, 14. januar 2016

Mala šola financ: Vrednost človeškega življenja

Če vas malce provokativno vprašam, koliko je vredno človeško življenje,
mi boste gotovo odvrnili, da je neprecenljivo.
Ko ljubljene osebe enkrat ni več, ga nihče več ne more povrniti.

Pri avtomobilih je to veliko lažje določiti, kajne?
Kupim nov avto za 30.000 €, recimo.
Če naredim totalko takoj na poti iz salona, koliko denarja bi morala dobiti od zavarovalnice? 30.000 seveda. Normalno, da rabim tak kasko, kje bo pa dobila denar za še en avto?
Logično, kajne.

Kako pa naj v finančnem smislu  ocenim vrednost svojega življenja?
Saj mi vendar ne visi listek s ceno za vratom.
Torej koliko je vredno?

Približno toliko, kolikor zaslužimo oziroma še bomo zaslužili.

Cena življenja v začetku raste, bolj ko se bližamo koncu življenja, bolj se vrednost približuje 0.
Zgolj finančno gledano, ne me narobe razumeti. Ta ocena nam seveda nič ne pove o tem, koliko pomenimo svojim najbližjim.

Vseeno pa tudi najbližjim tudi v finančnem smislu nekaj pomenimo, in običajno ravno v takšni krivulji, kot jo omenjam zgoraj. Ko so otroci majhni več, ko so samostojni, ko so poplačani krediti pa vse manj. Ne pozabimo, da smo lahko v zrelih letih finančno pomembni tudi svojim staršem, ki s svojimi pokojninami ne morejo pokriti svojih stroškov (oskrbnina v domu upokojencev npr).

O tej finančni vrednosti moramo razmišljati predvsem takrat, ko sklepamo življenjsko zavarovanje.

Ker je življenjsko zavarovanje izplačano izključno v primeru smrti, nam osebno ne pomeni nič.
Ko me ni, me ni.

Zato je na to bolje pogledati skozi oči partnerja. Kaj meni pomeni če umre moj mož, moja žena?
Kako bom skrbela za otroke, kako bom plačevala kredit, stroške, najemnino, hrano?
Bodo moji stroški kaj nižji, če bomo v stanovanju živeli štirje namesto petih?
Kdo od naju zasluži več, jaz ali on?
Kdo prispeva več v skupno blagajno?
Bom še toliko zaslužila, če bom sama?
Koliko otrok bom morala sama spraviti do službe?
Kako bom skrbela zase?
Koliko let delovne dobe ima moj partner? Do kolikšne pokojnine bodo otroci upravičeni?
Koliko prihrankov imava? Koliko imava še kredita?

Koliko denarja bi potrebovali za normalno življenje, z enakim standardom kot ga živimo sedaj.
Ne razmišljajte zmotno o zavarovanju kot o načinu zaslužka. O loteriji.
O super, torej če jaz umrem, dobiš ti 30.000. U, to ti bo super.

Seveda si le malokdo vzame čas za tako podrobno analizo, in le težko pridemo do končnega zneska ampak lahko vam povem, da potrebujemo veliko.
Ponavadi pridemo do zneskov, ki so nam nepredstavljivi.
Sploh v Sloveniji, ko na te pojme sploh še nismo navajeni.

Šele pred nekaj leti, smo končno sploh dobili na trg življenjsko zavarovanje, ločeno od naložbenega.
Kar je zelo pomembno. Če je le mogoče, je smiselno imeti zavarovanje ločeno.

Pri naložbenih življenjskih zavarovanjih je do konkretnega zneska za zavarovanje namreč izredno težko priti, saj je določen s tem, kolikšen skupni znesek bomo v določenem obdobju vplačali.
Tako ni čisto nič nenavadnega, če ima oseba, ki je zavarovanje sklenila pred desetimi ali več leti, zavarovanja komaj za 3000 evrov (sploh tisti, ki so zavarovanje sklenili le za kratko obdobje), mogoče 12.000. Nič čudnega, da to v primeru dejanske smrti, za sabo prinese še veliko slabe volje.
"Vsa ta leta plačujemo, potem pa to. Še za kavo mi ne bo ostalo, ko bom plačala krsto!"

Pri ločenih življenjskih zavarovanjih (t.i. -življenjskih kaskih), pa v zadnjih letih končno počasi prihajamo do nekoliko bolj uporabnih zneskov.

Kako torej izračunati priporočeno zavarovalno vsoto za primer smrti.

Letni prihodek x(krat) število otrok oziroma vzdrževanih družinskih članov
+
Višina kreditov in dolgov
-
Višina prihrankov
-
Višina zavarovalnih vsot pri drugih zavarovanjih (če jih že imate)

Ste zavarovani za toliko?

Dobra novica je, da če ste še mladi in zdravi, po možnosti še nekadilci in primerne telesne teže, 
je to izredno poceni zavarovanje. Govorimo o 6 evrih za zavarovalne vsote nad 100.000 na 30 letno obdobje.

Zakaj?

Zato ker obstaja izredno majhna možnost, da se vam to zgodi. In to tveganje se razporedi med vse zavarovance. Ampak zgodi pa se lahko. In ne, s tem ko se zavaruješ, ne "kličeš hudiča", rekla bi da prej obratno.

In če nimate ne otrok, ne partnerja, potem življenjskega zavarovanja ne potrebujete. Pika.
Kar pa potrebujete in je še ena stvar, ki se  jo splača imeti zavarovano, pa je invalidnost.

 O tem, pa več naslednjič.

Bi radi vedeli že prej?
Pokličite me: 040 424 790













Ni komentarjev:

Objavite komentar

Dej mi kej lepega povej... :)
Žaljivi in nesramni komentarji bodo izbrisani.