ponedeljek, 1. december 2014

Eko šampon

Pred dnevi sem prijateljici podarila čisto nov, moj (do sedaj) najljubši balzam za lase.
Kajti nobenega namena ga nimam več uporabljati.

Pred kakim mesecem sem ravno v pravem trenutku namreč naletela na članek o umivanju las s sodo in sem poskusila. In bila sem navdušena že prvič. Pa sem vseeno poskusila še drugič, tretjič, sedmič..
Še vedno sem navdušena.

Odkar smo bili na morju in sem tam vsakodnevno uporabljala nek "mim" šampon (na morju je pomembna velikost stekleničke, ne kvaliteta) me je srbelo lasišče. In nič ni pomagalo. Nekoliko bolje je bilo le, če sem si lase umila z Weledinim otroškim kamiličnim gelom.

Ko sem si prvič umila lase s sodo. Je srbečica prenehala. Lasje so bili že takoj, po občutku kvalitetnejši, taki težki. In že prvič sem jih lahko umila dan kasneje kot običajno.

Punce, ki so to že poskusile, so imele različne izkušnje. Nekatere so imele potem bolj "električne" lase. No jaz z tem težav nimam, vendar občasno uporabim svoje najljubše Avonovo olje proti razcepljenim konicam.

Recept:
V članku je bil recept 1:1 soda bikarbona in voda. Jaz pa zamešam redkejšo mešanico, približno 1:3 v prid vodi, ker me sicer peče lasišče. Mešanico fino vmasiram v lasišče in splaknem z vodo.
Nato pa uporabim "balzam". Spet približno enako mešanico 1:3 jabolčni kis z vodo. In spet splaknem z vodo.

In to je to.
V začetku sem se bala, da bom v laseh čutila vonj po kisu, pa ga nisem našla. David je rekel, da če ga prav išče ga najde. Zato za vsak slučaj v zrak pošpricam eko dišavo za prostor z vonjem pačulija in bergamotke, ki mi lepo diši in potem stopim spodaj. :)

Kaj naj rečem. Priporočam.
Še en prihranek na denarju, embalaži in okolju.
Pa še boljše je kot šampon.

21 komentarjev:

  1. Ko sem bila otrok, sem imela prekrasne dolge, kodraste lase in mam je vedno k zadnji vodi za izpiranje dodala kis. Pa niso lasje nič nišali po kisu. So se pa lepo svetili :)
    ...
    Bom poskusila tale tvoj recept. A deluje "na" prhljaj?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne bi vedela. Predvidevam da ja.
      Boš poročala. :)

      Izbriši
  2. Kako pa kis deluje na barvane lase?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne vem. Jaz zaenkrat še zmorem vztrajati z naravnimi. Naravne menda na daljši rok posvetli. Oziroma, kot je napisala gospodična v članku, jih šamponi posvetlijo. Jaz zaenkrat ne opazim razlike.
      Je pa kis zrlo malo časa na laseh, tako da ne verjamem, da bi lahko nevemkako vplivalo.

      Izbriši
    2. Lapsus.. Šamponi potemnijo...

      Izbriši
  3. Hvala za idejo. :)
    Bom poskusila.

    OdgovoriIzbriši
  4. super za idejo, hvala ti:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Super ideja! Upam, da moz ne bo vohal kisa.
    Anita, tu naokrog se govori, da boste spet zibali? To drzi, al so to le te "idrijske govorice", ki jim ne verjamem ravno.
    Lp, Tatjana! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. He, he... ja 99,9% bodo odslej naprej samo še govorice.
      Moj nosečniški trebušček se me še kar pridno drži, tako da bodo novice verjetno še kar nekaj časa krožile. :)

      Izbriši
  6. Anita - ravno se spravljam na net pogledat, kako na naraven način odpraviti prhljaj... :) Poskusim tvoj recept in poročam o rezultatih. Ker pa že dolga leta uporabljam sodo za pod pazduho namesto škodljivih deodorantov in antiperspirantov, in mi drži cel dan brez neprijetnih vonjav in sem super zadovoljna z njo - sploh ne dvomim v uspeh!! Hvala za tako koristno objavo!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tudi jaz trenutno testiram tak domači deodorant in sem navdušena. Po dolgem dnevu se vonj sicer pojavi ampak ni grozno. Za posebne priložnosti bi še vedno uporabila Justovega z(se mi zdi) brinovimi jagodami. Tak roza roll on.

      Izbriši
  7. Živijo! Kakšna soda? Jaz poznam le v prahu... Potem pa ne vem kako bi naredila razmerje.. Ja, nerodna reč ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Točno taka ja. Jaz kupim kar pol kilsko v Mullerju. Wash soda.
      Dve žlici sode, dve ali tri žlice vode in premešaš. Nastane taka bolj ali manj tekoča pasta. Pa pazi, voda s sodo reagita na toplo, da se ne spečeš.

      Izbriši
    2. Obstajata dve sodi - soda bikarbona (NaHCO3) in pralna soda (Na2CO3). Katera je sedaj prava?

      Izbriši
    3. Nisem se nevem kako poglabljala, kar pa sem se, me je običajno pripeljalo kar k pralni sodi. Zdaj pri šamponu pa se po pravici povedano res nisem ukvarjala s tem, ampak sem kar uporabila kar je bilo pri roki, torej pralno sodo.
      Se mi zdi, da bikarbono bolj uporabljajo za uživanje v pecivu in pijači.

      Zaenkrat vse štima, tako da po moje je ok.

      Če ima pa kdo kake bolj natančne informacije, se pa priporočam.

      Izbriši
  8. Uporabljalo bi se naj sodo bikarbono in ne pralne sode, ki je mnogo bolj bazična. Ampak pišeš, da jo ti bolj razredčiš.

    OdgovoriIzbriši
  9. Jaz sodo kupim v Eurospinu. 1kg pride nekih 60centov. Je pa PRECISCENA in jo jaz tudi pijem...pa vsaj 1x / teden si naredim kopel. Uporabljam isto za izdelovanhe pralnega praska in za umivanje zob :) mi jo na mesec porabimo ziher par kilogramov :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Se popravljam in dodajam: 500gr je soda v Eurospinu. Cena nekje 50centov.
    Ko si bos zacela umivat lase s precisceno sodo, ne bos vec potrebovala kisa.
    Jaz imam svetlo blond barvane lase pa se niso zeleni postali ;)

    OdgovoriIzbriši
  11. A si še tako umivaš lase? Jaz si jih ne bi upala s pralno sodo, češprav ne vem zakaj, sem si jih pa nekaj časa z jedilno. Pa še zdaj občasno, če me začne srbeti lasišče.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja zaenkrat še, si bom pa šla kupiti jedilno, da res ne gre kaj narobe. :)
      Hvala!. :)

      Izbriši
    2. No zdajle sem malce poskušala in samo z jedilno nisem zadovoljna. Lasje so nekako bolj štrenasti. Nazadnje sem pa napravila mešanico. Čajna žlička oralne in tri žlice prečiščene, se mi je pa super obneslo.

      Izbriši

Dej mi kej lepega povej... :)
Žaljivi in nesramni komentarji bodo izbrisani.