torek, 24. januar 2012

Nakup leta. SODA

Za prvo srečanje s sodo, se moram zahvaliti Zofiji, ki iz nje kuha pralni prašek.
In z namenom, da ga bom skuhala tudi jaz, sem jo tudi kupila.
Ker takrat nisem dobila tudi potrebnega mila, do praška še nisem prišla.
Jo pa uporabljam na precej drugih načinov in sem nad njeno uporabnostjo nadnavdušena.
Eko, poceni in učinkovita.



1. Odstranjevanje madežev iz oblek.
Poleti sem nek serviet grozno zamazala z čokoladnim sladoledom, ki se z mnogimi pranji ni odstranil niti malo. Nato sem serviet čez noč namočila v raztopini sode in vode in ga oprala v pralnem stroju. Ko sem pobirala iz sušilca, sem prebrskala vse, ker sem bila prepričana, da serviet, ki ga držim v roki ni isti kot sem ga dala prati. Popolnoma čist.

2. Odstranjevanje plesni iz fug.
Napravim raztopino iz sode in vode, zdrgnem fuge s krtačo, splaknem. Čisto.

3. Odstranjevanje vodnega kamna iz grelca za vodo.
Namočim, segrejem, pobrišem. Čisto.

4. Čiščenje mikrovalovke.
Napravim raztopino, segrejem, odstranim, pobrišem. Čisto.
Sumim, da deluje tudi v pečici, a ta še čaka na čiščenje.

5. Čiščenje zažgane posode. In to mislim črno zažgane, take, ki jo običajno drgnem dneve in dneve.
Namočim, segrejem, pustim še nekaj časa, podrgnem. Čisto.

6. Pomivanje tal.
Pri Ajaksih in Brefih splakovanje ni potrebno. Pri sodi pa je potrebno, ker odmoči toliko umazanije, da je potrebno še ene dvakrat ali trikrat splakniti, da se tla svetijo. Ne uporabljajte na lesu. Menda uničuje lak.

7. Pa še meni najljubši način uporabe. Osvežilec prostora.
Stekleno posodico do sredine napolnim s sodo. Vanjo nakapam nekaj kapljic najljubšega eteričnega olja (moja izbira je bergamotka) in postavim na polico. Stanovanje še tedne dolgo nežno in nevsiljivo diši po izbranem olju. Ko ne diši več, samo kapnem še dodatno kapljico ali dve in prešejkam. Jaz imam eno v dnevni in eno v kopalnici.

Zofija, hvala!
V zahvalo ti podarjam  meni (trenutno) najljubšega Kreslina. :)

9 komentarjev:

  1. Super. Madeži na oblačilih in plesen med fugami mi največkrat delajo preglavice.In kje si ti kupila tavelko pakiranje? Pri našem sosedu imajo samo sodobikarbono 50g:)

    Lenka

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz sem jo kupila v Müllerju. Menda jo imajo tudi Evrospinu.

      Izbriši
  2. Vidiš, na tem področju sem daaaaleč za tabo. In za Zofijo:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Na katerem? Čiščenje? Ker to ni ravno moja stroka. Čeprav se mi zadnje čase zdi, da pol dneva preživim ob kuhi in/ali pospravljanju kuhinje.

      Izbriši
    2. Mislila sem bio eko naravnanost. Čiščenje pa tudi, priznam. So mi druge stvari bolj pomembne. In traja, preden me nesnaga resnično začne motiti.

      Izbriši
    3. Aja, to. No soda je tako dobra, da sploh ni potrebno biti bio eko naravnan. :)

      Izbriši
  3. ooooooooooooo Anita, kako lepo...hvala. Res si mi polepšala dan!!! Zlata si. Joj, prav ganjena sem :)

    OdgovoriIzbriši

Dej mi kej lepega povej... :)
Žaljivi in nesramni komentarji bodo izbrisani.