sreda, 5. oktober 2011

Tekaški dnevnik, teden 10 - 1, 2

Te dni mi primanjkuje časa in motivacije za trening, zato so bolj na redko posejani.
Na počasen tek sem šla v soboto delno v  Enejevi in Erikovi družbi.



V ponedeljek pa so za tekače, ki smo se (na Davidovi firmi) prijavili na maraton, pripravili predavanje o tehniki teka. Pripravili so  nam tri zanimive predavatelje. Najprej nam je Marko Mrak povedal nekaj več o tem, kaj je trening, kako naše telo deluje, kako reagira na trening in podobno. Super je, ko zna nekdo tako dobro in logično predstaviti delovanje sistema. Nato nam je Roman Kejžar povedal nekaj svojih izkušenj in nasvetov. Na koncu pa nam je še Klemen Dolenc svetoval glede izbire tekaških copat.

Med predavanjem sem ugotovila, da moj izračun obremenitve ni pravilen in da moram najprej ugotoviti svoj minimalen in maksimalen utrip.

MInimalnega sem testriala kar med spanjem. Večino časa sem imela pulz 47, spustil pa se mi je tudi do 45 utripov na minuto. Maksimalnega pa sem testirala v torek na rakah. Test poteka tako, da tečeš 10-20 minut. Začneš s počasnim tempom in ga vsakih 400 metrov povišaš in ga povišuješ dokler ne moreš hitreje. Tako sem namerila maskimalni srčni utrip 185 utripov na minuto. Potem pa sem lahko računala tudi utrip pri določenih obremnenitvah, ki se ga ne računa samo iz odstotkov maksimalnega utripa, kot sem to počela prej ampak po formuli: (max-min utrip)x odstotek obremenitve + minimalni utrip. Kar mi seveda da precej višje in bolj dosegljive vrednosti.

Ker nam je Marko poudaril pomembnost občasnih šprintov za oživčenje mišic, sem na koncu napravila še dva šprinta (in ugotovila, da sem res že pozabila kako se to dela. Telo sploh ni več znalo šibat). In kot zanimivost ugotovila, da sem razvila največjo hitrost 3,01 minut na kilometer. Mimogrede Roman Kejžar je imel povprečno hitrost na maratonu (42 km) ko je postavil državni rekord 3,05. hmmm... mislim...hude. :)




Danes pa so za nas pripravili še analizo naše tekaške tehnike. Marko nas je posnel z slo-mo kamero in nas analiziral. Baje je moj tek kar dober. Dobra drža rok, telo nagnjeno naprej za 10-12°, brez odvečnega poskakovanja, stopalo dokaj pravilno, le rahlo preveč na peti pristanem in koleno gre rahlo preveč nazaj.

Zdaj so nam svetovali pa le še povsem umirjen tek na razdaljo vse do maratona. Delamo naj vaje atletske abecede in tečemo le še kak interval. Brez pretiravanja. Poskusni tek na celo dolžino ni potreben in je neželen pred "tekmo".

4 komentarji:

  1. Super, da si izvedela toliko koristnega. Ne vem pa, kako se je učiti teka na novo.

    Super ti gre. Občudujem te.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja res, prav super je bilo.

    Ponavadi se je učiti na novo lažje kot popravljati v možgane že krepko zasidrane napačne vzorce. :)

    Hvala!

    OdgovoriIzbriši
  3. Super, da so vam organizirali to predavanje, človek zve marsikaj koristnega... ali pa spozna svoje napake pri teku. Čeprav, vidim, jih ti skoraj ne delaš, super... Ker stare napake je res težko popravljat!!
    Pa srečno na LM, sama grem na polovičko...

    OdgovoriIzbriši

Dej mi kej lepega povej... :)
Žaljivi in nesramni komentarji bodo izbrisani.